Výhody konzumace pohanky pro zdraví

Proč je pohanka prospěšná pro naše zdraví?

Pohanka je cereálie, která se stává stále oblíbenější, nejen proto, že je zdrojem bílkovin, ale i proto, že má řadu dalších zdravotních výhod. Nejenže je pohanka výživná, ale také je vhodná pro lidi s alergiemi a celiakii. Konzumace pohanky může být prospěšná pro naše zdraví následujícími způsoby:

Vysoký obsah vlákniny

Pohanka je bohatým zdrojem vlákniny. Jedna sklenice pohanky (172 gramů) poskytuje 6 gramů vlákniny. To je 24% doporučeného denního příjmu. Vláknina zvyšuje trávení, snižuje hladinu cholesterolu a reguluje střevní funkci.

Je bohatá na bílkoviny

Pohanka má také vysoký obsah bílkovin. Jedna sklenice pohanky obsahuje 6 gramů bílkovin. To je 12% doporučeného denního příjmu. Bílkoviny jsou pro tělo velmi důležité, protože jsou základem pro stavbu svalů, pomáhají tělu s regenerací a podporují imunitní systém.

Obsahuje všechny důležité vitamíny a minerály

Pohanka je také bohatá na vitamíny a minerály. Obsahuje vitamin B3, B6, B9, selen, hořčík, měď, vápník a železo. Všechny tyto minerály a vitamíny jsou nezbytné pro zdraví. Například vitamín B9 je důležitý pro produkci krve, vitamín B3 je nezbytný pro metabolismus a hořčík je nezbytný pro svalovou funkci.

Je nízkokalorická

Pohanka je také nízkokalorická. Jedna sklenice pohanky obsahuje jen 150 kalorií. Proto je pohanka skvělou potravinou pro ty, kteří se snaží zhubnout nebo udržet si svou váhu.

Může pomoci při prevenci rakoviny

Výzkumy ukazují, že konzumace pohanky může pomoci snížit riziko rakoviny. Například studie z roku 2008 zjistila, že lidé, kteří konzumovali více pohanky, měli nižší riziko vzniku rakoviny tlustého střeva a konečníku než lidé, kteří ji konzumovali méně.

Závěr

Jak je vidět, konzumace pohanky může být prospěšná pro naše zdraví. Obsahuje vysoký obsah vlákniny, bílkovin, vitaminů a minerálů, je nízkokalorická a může pomoci při prevenci rakoviny. Proto je pohanka skvělá potravina pro všechny, kteří mají zájem o zdravý životní styl.

ČTĚTE:   Nejlepší způsoby myšlení pro zdraví během menstruace: Jak si udržet zdraví?

Názor experta

Konzumace pohanky může mít velmi pozitivní vliv na lidské zdraví. Je plná výživných látek, jako je vláknina, bílkoviny, vitamíny a minerály a její pravidelné konzumování může pomoci udržet si zdravou váhu, snížit hladinu cholesterolu a také zlepšit celkovou stravovací rovnováhu. Díky svému nízkému glykemickému indexu může pohanka také pomoci regulovat hladinu cukru v krvi a snížit riziko vzniku diabetu. Jako další výhody můžeme zmínit její schopnost zlepšovat trávení, snižovat hladinu krevního tlaku a podporovat zdravou střevní mikroflóru. Pohanka je také bohatá na antioxidanty a polyfenoly, což může pomoci chránit buňky před poškozením volnými radikály.

Jaké jsou výhody konzumace pohanky pro zdraví?

Odpovědí je, že pohanka je bohatá na vitamíny a minerály, které jsou pro udržení dobrého zdraví velmi důležité. Pohanka je také bohatá na vlákninu, která může pomoci kontrolovat hladinu cukru v krvi a tlak, a také podpořit zdravou střevní mikroflóru. Pohanka také obsahuje antioxidanty, které pomáhají bojovat proti volným radikálům a zabraňují poškození buněk.

Jak může pohanka pomoci udržet zdravou hladinu cukru v krvi?

Jedním z hlavních způsobů, jak pohanka může pomoci udržet zdravou hladinu cukru v krvi, je díky obsahu vysokého množství vlákniny. Vláknina je velmi důležitá pro udržení zdravé hladiny cukru v krvi, protože pomáhá zpomalovat trávení a absorpci cukrů do krve. Pohanka také obsahuje řadu dalších důležitých živin, jako je draslík, hořčík a vitamín B6, které mohou pomoci udržet zdravou hladinu cukru v krvi.

Jaké jsou další výhody konzumace pohanky?

Pohanka má řadu dalších výhod, které mohou pomoci podpořit dobré zdraví. Pohanka je bohatá na bílkoviny, což může pomoci podpořit svalovou masu a funkci. Také je bohatá na antioxidanty, které mohou pomoci chránit před poškozením volnými radikály. Pohanka může také pomoci snížit riziko vzniku řady chronických onemocnění, jako je cukrovka a kardiovaskulární onemocnění.

ČTĚTE:   Jaké jsou zdraví prospěšné slunečnicová semínka?

Mohu konzumovat pohanku, pokud mám cukrovku?

Ano, pohanka může být užitečná pro lidi s cukrovkou, protože je bohatá na vlákninu a živiny, které pomáhají udržovat zdravou hladinu cukru v krvi. Je však důležité, aby lidé s cukrovkou sledovali svou stravu, protože mohou mít vyšší riziko vysokého glykemického indexu. Pohanka by se měla konzumovat v kombinaci s jinými zdravými potravinami, jako je ovoce, zelenina a celozrnné potraviny.